release tension

Sunday 6 March 2011

siapa yang curi hati ini ?

sudah seminggu lebih insyirah berada di pulau tersebut.Namun perkara tersebut masih segar dalam ingatannya.memang payah baginya untuk melupakan segalanya terutama kepada aiman.aku rindu kau,desis hati kecilnya.airmatanya mengalir membasahi pipi gebunya.fikirannya di bawa angin petang .mengelamun.pulau tersebut menjadi saksi luahan hatinya.
Tiba-tiba satu lembaga yang bertubuh sasa mendekati dirinya.dengan selamba pemuda tersebut duduk bersila bersebelahan dengannya."assalamualaikum ,cik buat apa kat sini?"tanya lelaki itu insyirah tersedar dari lamunannya."walaikumsalam ,eh tak ada la.saja je nak ambik angin,"balasnya.ini kan pemuda yang hari tu .dia pun masih lagi bercuti macam aku.desis hati insyirah.dia memandang ke arah pemandangan laut yang terbentang luas dan cantik."helo"di memandang ke arah insyirah.hmm,mengelamun lagi."cik puan oii"terkejut  insyirah di buatnya."apalah awak ni!nasib saya tak ada 'heart attack'!kalau tak mungkin saya sekarang ni kat hospital"geram insyirah.pemuda itu ketawa."itu lah lain kali mengelamun lagi"sindir pemuda tersebut.syira hanya menjeling."tengok tu menjeling pulak"tambahannya lagi.syira rimas dengan pemuda itu.dia berdiri dan memakai seliparnya lalu pergi dari lelaki tersebut."cik !nak pergi mana tu ?tunggulah!jangan lah marah.saya gurau je tadi tu"pemuda itu mengejarnya."jangan kacau saya boleh tak ?!rungut insyirah."okay.i'm sorry.tunggula kejap saya nak cakap ni"pemuda itu menghalangnya.dia memberhentikan langkahnya."apa?awak nak apa?saya dah penat ni"jeritnya."amboi !garangnya..nanti saya gigit baru tau.okay.nama saya ashraf.you can call me ash."sambil menghulurkan tangannya.insyirah tidak menyambut tangan ashraf.dia tahu ashraf bukan muhrimnya.
"insyirah!"jawabnya sepatah."dah lah saya naik dulu"tambahannya lagi.dia meneruskan langkahnya."insyirah!"dia menoleh."cantik nama awak"teriak ashraf."arghhhh!!!lelaki tu memang gila!mengganggu fikiran aku je !"rungutnya sendiri.

No comments:

Post a Comment